Sunday, September 1, 2013

Hati Mana Bersamaku?

Muka Feeling Takleh Bla~
Dah aku agak dah, esok mesti aku sunyi tanpa mereka. Setiap hari dengar gelak mereka, keluhan, lawak dan macam-macam. Hari ni, sunyi.

Mula-mula tu, aku okey je bila dengar mereka nak balik. Takde la sampai gembira lompat-lompat, tapi dalam hati berdoa je untuk mereka “Ya Allah, selamatkan jugak mereka”. Tapi hari ni, sunyi.

Mata Hati itu selalu bersama kekasih, walau tidak bertentangan Mata.
Ye la, wisma nie rumah kita kan. Walaupun wisma tak boleh bercakap, wisma pun ‘merasai’ kesunyian nie. Dah takde dah bunyi Lif 24jam, kalau bunyi mesti ‘orang tu’. Dapat agak. 

Woi! Bukan sedis la~ Cuma sunyi.

“Sunyinya~”, kata telinga, mata dan hidung. Dah tak dengar dah si sewel soleh melalak, si gossip solehah memasak, si bebel haraki gelak-gelak. Taknampak dah kelibat ninja, bayang-bayang Lang Su Wei hatta fatamorgana Air Tea dan Finno. Takde dah nak ‘curi’ bau Indo Mee mereka bawah katil, nasi lemak berlemak time turun nak gi solat, resepi brunei serawak kanda sufi.

Zikir “La Ilaha Illa Allah” dulu kuat di dapur, musolla dan tikar sejadah. Kini, lidah cuba untuk basahkannya kembali setelah mereka pergi tanpa khabar dan mesej inbox FB. Sunyi ini diisi Zikr Ilahi.
Antara yang balik
Yep! Teman kami Rabbul ‘Izzati. Dulu kini dan selamanya di Hati. Mungkin telinga, mata dan hidung masih rasa sunyi. Tapi, Hati ini tetap ku simpan untuk Dia Yang Selalu Menemani.

Variasi Anak Kelantan (BP, AJKT, Penasihat, Ahli, Baru, Lama) doakan kami
Jangan rindu kami! ^_^

Kami duk susun strategi nie, macamana la nak ranapkan kubu Si Bedebah As-sisi. Firstly, cadangan untuk beli Sniper dan M16. Ade nak sponsor? Tolong cari la ye, sambil-sambil buat Qunut Nazilah untuk Mesir ni.

Tok Guru pesan dua (2) D. Doa dan Derma. Doa sajo tak jadi! Realisasikan doa tu dengan Derma seikhlas hati.

Kami Masih Disini ^_^
Rindu kami lagi? Takpayah!
Chipsy yang menemani
Sebab kami disini sedang menanti hari kami, untuk kita bertemu lagi. Rindu Gak! Hm. Akan selalu merindui.
Terus menulis -.-
Senyum ^_^

Doa.. Derma.. Doa... Senyum ^_^

4 comments:

  1. baju ambe terrr...
    mai la balik Mesia...
    nak balik minggu depe nih.;..

    mohd faiq

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap la oghe nak balik. meh sini tinggal budu budu tuh!

      Delete