Friday, August 16, 2013

Mesir : Bersabar dalam Kesabaran, Marahlah!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Ramadhan, Bulan Mulia itu mengabulkan hajat mereka untuk Syahid!

Bersabar dalam kesabaran. Tu  la yg diamalkan disepanjang Ramadan yang lalu. Tarbiah (didikan) demi tarbiah dihadapi, tabah dan pasrah adalah balasan yang cuba diberi. Sekadar mencicip sedikit sunnah yang ditinggalkan, supaya diri ini terdorong menjadi hamba muttaqin.

Sabarku keranaMu Ya Allah! NusrahMu begitu dekat!
Hari nie adalah penghulu segala hari (Jumaat), nama sandaran bagi jumaat Hari Ini adalah Kemarahan. Kemarahan yang diletakkan kerana Allah, demi membela nasib nyawa yang tidak berdosa. Demi mengembalikan Sinar Islam daripada Kegelapan Jahiliyyah Sekarang!

Apa salah budak kecik tu? Sampai terkulai tangannya, berkecai dagingnya, berselerak tulangnya? Hati ibu mana tak sakit derita? Sedangkan seekor nyamuk pun boleh dianggap musuh kerana sayang anak! Apatah anaknya yang kamu bunuh wahai MANUSIA!

Entah berapa banyak bahasa kot sudah diguna, Manusia nie masih belum sedar dari lena. Dah cukup makan, pakai dan selesa berkeluarga, sampai buta hatinya untuk mentafsir kematian Seorang Sahaja Nyawa. Dah ribuan ratus pun sekarang! Macamana?!
As-sisi & Bashar - Sama Keturunan Yahudi & Penzalim!
Jangan tunggu matahari sejengkal diatas kepala wahai manusia! Kita dah takde masa!

Cerdik kamu siapa yang labelkan? Islam kamu siapa letakkan? Jawatan kamu siapa yang amanahkan? Harta kamu, pangkat dan kedudukan kamu sekarang siapa yang istihar? Kalau jawapannya manusia jugak! Maka kembalilah kepada Allah Taala.

Rehatlah dari dunia fana!
Hari ini bermula lagi hari-hari Kemarahan, marahlah!

Jantung aku dihiris lagi!

Ungkapan ape lagi yg dapat menggambarkan semua ini?! Marahlah!

Hak kamu sekarang adalah Marah! Marahlah!

Sanggupkah kamu membiarkan ayah, ibu, isteri mahupun budak kecik tu tersepit dan terbiar dicelah bangunan tu?! Marahlah!





DALAM MASJID Al-Fateh! Apakah hukum membunuh saudara seislam? Haram!
Ukhti! dikau dalam doaku~ (syahidah di Ismailiah)
hadiah baru dari tentera, melalui Helikopter Tentera!

tetakan di Ramsis! apa salah dia?!
Budak terburai perutnya! lelaki tua pecah kepala! pemuda terbelah dada! Berapa keping lagi gambar yang aku kena letak untuk membuat korang marah! Marahlah!

Pembunuh! Pembunuh! Pembunuh!
Rampasan secara haram, siapa yang redha? Takde siapa kecuali penakut dan si gila dunia dan kuasa! Marahlah!

Agama dah jadi mainan berhala nafsu, siapa nak bela?! Marahlah!

Kau dilahirkan sebagai Bakal Syuhada’ dan kau AKAN Syahid! Fahamilah! Marahlah!

Sesungguhnya, marah ini takkan sia-sia selagimana Allah yang kita bela!
Masjid Rabiatul Adawiyah (Raba'ah), tempat ku sujud memohon redha Allah, kini?!
Raba’ah, Nahdhah, Ramsis, Tanta, Alex! Mana lagi tempat yang kau nak ditumpahkan darah? Masjid yang dulu tempat mentauhidkan Allah dan mengisi roh yang 'sakit' kini sudah dikotori peluru manusia jahiliyyah.

bergabung tak kira agama dan aliran, semua kerana Kebenaran!
Bumi ini akan aman kalau kau faham dan bertindak sekarang! Jangan peduli bisikan syaitan bertopengkan manusia. Mereka sudah ber-title Laknatullah dalam Al-Quran. Jangan Ragu Lagi! Marahlah!

Ye. Wanita tetap Mulia, siapa yang menafikannya? jangan kata "Kita!"
Srikandi, jangan takut tika kau digelar Pembela Agama!
Dr.Mursi dalam dakapan. Allah Yahfazhuk Ya Rais

Beruntungkah kita Tidak seperti mereka? sedangkan merekalah yang membela maruah wanita, merekalah bergabung kerana Allah, merekalah yang sanggup mati, membentengkan tubuh sendiri demi saudara tercinta? Siapa kita sebenarnya sekarang?
Hak VS Batil! Siapa Penghuni Syurga sebenarnya!
Moga, kamu terus aman saudaraku. Jantung hatiku. Senyum tawaku. Letih Jasadku!

Apa lagi yang akan berlaku Ya Allah?! Aku Bersama Mereka!
Allah Bersamamu.

No comments:

Post a Comment