Thursday, July 12, 2012

Ziarah Dari Kelantan - SPEKTRUM III 2012


السلام عليكم ورحمة الله

Alhamdulillah, aku dah balik Spektrum III. Spektrum = Seminar Peradaban Kerajaan Negeri Kelantan Di Timur Tengah kali ke-3 dimeriahkan oleh YB Zulkifli Mamat, Dato' Johari Mat, Ust. Fadhli Shaari, Ust. Asri Mat Daud, Ust. Abdullah Yaakub dan YB Dato Nasarudin Daud (kenal ke korang?). Panel yang hot gitu!

Actually,  disebabkan oleh aku dan geng nasyid training sampai lewat malam dan tahap hyperactive aku pada malam buta tak boleh nak kawal (takleh tido), lewat jugak aku pergi ke tempat program. aduss, memang masak la tadi aku kena. malu muka beb! tapi alhamdulillah la aku datang tepat pada masa pengisian yang pertama bermula. hihi.

Aku malas nak tulis panjang-panjang la entry kali nie, tapi insyaAllah cukup kot (aku letih sangat!).


sebelum tu, you can see the hall here..^_^.. preety good. dorang tengah sibuk-sibuk buat persiapan, lepas subuh terus start kerja dorang. letih tu.. memang berkorban tu macam nie eh? i mean, banyak masa yang perlu diluangkan dan dikorban untuk membina ummah. terbaik la korang! Sedikit mana pun korang buat kerana Allah, itu dah dikira Ibadah.

tengok la gelagat dorang nie, hish! mentang mentang diorang datang awal (aku datang lambat sikit je..=P) sedap dorang je memain eh. ust.Yan dan ust. Fahmi memang nak kena!


bang Faiz, ex-Amir dan wakil Qari sekolah dulu sekarang beraksi di pentas mesir pulak seeeh! (perlu ke aku tambah 'e' bebanyak?) jayyo!



Dialog! time nie kitorang tanya ikut suka hati, boleh je n no problem. alhamdulillah, masalah yang bising dan membingitkan telinga kat facebook sudah terungkai.


It's me yaw! ramai je time last-last program nak tutup tirai. tak macam malaysia. kalau malaysia, semakin hampir nak habis majlis, semakin sedikit orang dalam dewan (lama tak buat hipotesis, wah!). malu-malu je tadi. hoho.


show santai-santai je tadi. nasib baik VVIP takde depan tengok kitorang. aduhai! first time dalam sejarah aku duk kat mesir ni, kena buat show berdiri depan pompuan. malu gila aku tadi, memang tak jeling langsung kat dorang. mungkin faktor dah 'lama' tak duk depan dan mengadap cam gitu kot. ingat dulu kat malaysia, ok+relaks je aku buat show macam tu. (kena buat improvement ni!)


ni tengah tunggu kereta amek kami yang masih stay untuk 'angkat+angkut' barang -barang yang tertinggal dan lebih. so, shoot 1-10 keping gambar dulu!


i'm very letih loh! lepas nie nak solat jumaat n then ke RKB (Rumah Kelantan Baru yang bakal roboh untuk buat Lagi Baru! yahoo!) untuk lapah daging unta. malam nie ade majlis ramah mesra dengan rombongan dari Kelantan. look at my cincin, ade huruf 'H' you! (ala, banyak je pun kat tepi jalan).

ok. dah nak rehat jap. wish me luck please. Allah Yubarik Fikum (Semoga Allah Berkati korang)

mekasih baca..smile..^_^..

No comments:

Post a Comment