Wednesday, July 27, 2011

After Exam Finished...

Lepas je Exam, banyak aktiviti yang di isi sebelum menghadapi Ramadhan Yang Berkat nanti…

>>Antaranya, 3 hari sebelum result keluar aku dan beberapa teman2 dari Indonesia, Pattani, Turki, Albania & Nageria terpilih untuk buat persembahan dihari Kesyukuran Al-Azhar dan Pengumuman Result Exam… ade yang terlibat dalam bacaan Ayat Suci Al-Quran, Ucapan Wakil Pelajar Asing, Khutbah, Syair, Coral Speaking,n Qasidah&Nasyid… aku team Qasidah&Nasyid la,ape lagi bidang akukan…

>> Alhamdulillah, banyak ilmu & pengalaman baru yang dapat aku timba bila bersama dengan orang2 yang berlainan cara pertuturan n budayanya dengan kita nie… n lagi,bila dapat jurulatih nasyid pertama yang berbangsa arab… inilah tarbiyyah kecil yang sangat melucukan hari2 bersama diorang….Subhanallah……^_^….

>> Alhamdulillah, result aku adalah antara yang mendapat pujian… tapi aku rasa sangat bodoh bila dipuji… ye laa, aku ingat habis je tamhidi/matriks nie dapat la aku sikit2 Kemahiran Bahasa macam bertutur dengan fasih, menulis dengan baik dan dapat paham teks2 dengan sempurna tapi hempeyh!....semuanya aku boleh bagi dalam 30% je Kemahiran Bahasa yang aku dapat sekarang,mungkin result aku lebih dari 70% tu sebab semua bab yang aku baca kebanyakannnya “masuk”…tapi aku tetap bersyukur dengan takdir nie…Alhamdulillah, Rezekikan Milik Mutlak Allah SWT….

**aku akan tetap rasa bodoh supaya aku akan Bersyukur Dengan Setiap Kurnia Allah SWT, MenambahBaik lagi Yang Kurang dan Selalu Mencari Keredhaan Allah SWT…aku harap Allah SWT bantu aku….

>>Lepas dapat result, kami anak2 Keluarga Pelajar2 Kelantan Mesir ade buat Bazaria yang berlangsung selama 4hari…klau ikutkan ade la jemputan untuk nasyid pada hari ke-2 tapi kami pelajar2 Malaysia diseru untuk berkumpul dan memberi sokongan untuk membantah tindakan Pihak Kedutaan yang Menindas kami Pelajar2 di Mesir ni….dari dulu lagi tak habis2 nak menzalimi kami… Semoga Allah SWT bantu Pihak Kerajaan dan Pihak Kedutaan dalam Bermuhasabah diri dan Bertaubat…nanti kita cerita panjang hal nie….

>>Lepas pada Hari Bazaria, aku n Abe Abu pegi Shoubra untuk berlatih silat katanya sebab ada p’sembahan Majlis Kahwin Rumah Pahang… cadangnya pi Shoubra tu nak bermalam la rumah Abe Hadi tapitak sempat pulak sebabnya latihan Abg2 Silat ni sampai ke lewat malam,subuh pulak awal….

>>Balik dari Rumah Pahang aku terus menuju ke Rumah Kelantan Baru (RKB) sebab ade majlis reunion n Kesyukuran sikit sempena habis pengajian Tamhidi kami ….

>> Alhamdulillah… Abis je Majlis, kepala tiba2 pulak rasa berat…Haritu Jugak Aku Demam….

>>Sebelum Maghrib aku sampai di rumah n terus makan ubat n rehat…

>>Keesokan harinya aku ade program Variasi Multimedia tapi aku mintak cuti sebab kesihatan tak mengizinkan… aku terpaksa berkurung dalam rumah je….. esoknya masih lagi sakit tapi Alhamdulillah aku dapat pegi jugak ..ye la sebab orang dah pilih jadi AJK kena la jadi….Pilihan Itu Tanggungjawab….^_^…

>>Keesokannya pulak, aku dihantar pulak untuk masuk Kursus Web,
pembentangnya adalah Abg Hadi(Naqib Aku Sendiri)….fuh!!..pening gak main web ni…. entah boleh ke tak aku nak jaga ilmu web ni sebab sekarang line internet kat rumah dah terputus n then nak g CC pun dah mahal sekarang…. moga aku boleh jaga ilmu ni n dapat explore lagi bahan2 web nie…..insyaAllah…………...^_^....

No comments:

Post a Comment