Sunday, May 8, 2011

Kenangan Aku dan dot..dot...dot... (Cikgu laa..^_^..)

Assalamu3alaikum semua!!!..ceh!3x,happy semacam bagi salam kali ni...hihihi..hari ni nak cite pasal aku dalam kelas tadi, agak memboringkan tapi ade sesuatu yang membawa aku terimbau sebuah kenangan.....hemmmmm....best3x.... seorang ustaz muda yg macho,baik,sempoi, tak suka skema2, bijak, pandai susun ayat, pandai bodek kitorang yg senyap2 ni n satu perkara yg sangat membuatkan aku terimbau betul ni adalah sifat sayang n rapatnya dia dengan anak2 didiknya tambahan rapat+sayangnya dia kpada sorang budak turki ni...bila aku tengok je ustaz ni rapat gile(dengan makna "sangat")dengan budak turki tu,aku jadi terkenang kisah aku yg masa diMAIP dulu...aku adalah antara salah seorang pelajar yg paling rapat dengan guru2x disekolah... terutamanya dengan ibu(ustazah), yang paling sayang+rapat gile dengan aku.. disekolah, dalam kelas, kat rumah, waktu sekolah ataupun tak,ustazah selalu ambik berat n nak yg terbaik untuk anak didiknya yang nakal n tak reti duk diam nie...^_^....Ustaz tu perangai lebih/kurang je dengan Ustazah....^_^......(tapi baik ustazah lagi..hehehe).....

~>ada sekali, aku n ramai lagi la exco2 penting lain g buat hal pi sekat n panggil sorang budak pompuan ni masuk dalam bilik gerakan n buat soaljawab ngan dia,siap rehat dalam Bilik Gerakan lagi...hahaha...yang lelaki dah buat dah(soaljawab camnie),cuma yg pompuan ni je tak lagi, jadi pihak MT pengawas masa tu pun suruh la aku handle soaljawab ngan budak banyak songeh tu...soal punya soal,jawab punya jawab(memang lama ar....)..siap bawak makanan masuk bilik sebabnya, takut2 tak sempat nak makan nnti masuk dalam kelas..hahaha...=D....last2,sorang ustaz ni masuk,"hakimi n yang lain tolong keluar,tinggal pengerusi, timb.pengerusi n budak ni je"...kitorang pun kluar ar...kesian kat kawan aku(pengrusi n naib) tak pasal2 kena maki-hamun(marah je,takde la maki-hamun tu "saje nak bagi nampak real"...hahahaha)dengan ustaz tu...kesian2x......bila aku keluar,aku g duk bilik pengawas(janganlah korang teladani sikap ni tau,wlaupun takde cikgu kena gak usaha duk senyap2 study dalam kelas),kebetulan dalam kelas takde cikgu n kat Bilik Disiplin pulak Cikgu Disiplin suruh buat keje sikit jadi, on je la...hahaha.... selang beberapa minit,diorang pun keluar(budak tu keluar dengan muka sombong)haish!,sabar jela...pengerusi masa tu keluar Bilik gerakan dengan muka masam,kitorang semua terus jadi badmood!!!... kesian pengerusi kami....adat bejuang katakan...padahal ustaz2 n cikgu2 jugak yg suh panggil,siap bagi bilik lagi nak suh bincang elok2(ye la,time tu sekolah masih lagi dilema selepas beberapa kejadian sebelum tu "diRAHSIAkan")...biarlah, last2x kamcing jugak ustaz tu dengan kitorang..hihi... apa yang memushkilkan bukan la pasal ustaz tu baik2 dgn kitorang,tapi satu ayat ustaz "ade guru2 sini bgtau ana puok2 awak buat soaljawab sampai tak masuk kelas"(ade la segelintir pengawas tu,tapi bukan aku la...hehehe..)..sape Guru tu ye??????......aku jadi tertanya2,yang lain buat donno(don't know..hehe) je sebab dah biasa cikgu2 buat alasan gitu klau nak marah budak2 skola..

~> last2 baru aku tahu siapa yg bgtau kat Ustaz tu,dan dia adalah orang yg paling rapat dengan aku sampai sekarang ni dan dialah antara orang yang istimewa dalam hidup aku.aku tau,dia hanya mahu yang terbaik dari aku dan aku pun tak hairan la klau Dia yang bagitau ustaz sebab masa aku nak masuk Bilik Gerakan(utk SoalJawab) tu,aku ade jumpa dia n bagitau Si Dia yang aku kena masuk Bilik Gerakan time tu...=P... mungkin sebab lama sangat,so diapun report la..hihi....

~> lepas pada tu,ade la satu kes lagi melibatkan anak buah(budak nasyid)aku pulak buat hal,aku jugak yg kena buat tugas tanya-menanya,nasihat-menasihat ni...hmmmm...ape boleh buat,tapi kali ni tak kena sekat dah sebab cikgu pun faham n Si Dia pun faham dan ade la beberapa perkara yg menguatkan situasi haritu...yang penting kami tak bawak makanan masuk Bilik Gerakan...hahaha....

:: tu baru satu cerita,kalau 2 or 3 cerita lagi memang jem ar korang nak bacakan...^_^....biarlah secebis kenangan tu menjadi sangat bernilai disisi kita wlaupun hanya Secebis Kenangan.semuanya kerana Allah SWT hendaknya,amien....

::semua kenangan ni terungkit dek kerana Ustaz kat kelas aku tadi la ni,hehe..kenangan2x...akanku kenang semua kenangan sebagai tanda ingatnya aku pada Tarbiah Tuhan...Alhamdulillah.....

::pengajaran =
1)jangan ponteng kelas n jangan mengelamun didalam kelas..
2)jangan bawa makanan ditempat yg dilarang,apatah lagi memakannya..
3)Ingatlah Mereka Yang Tersayang!...hehe..

~>Bagiku,guruku adalah ibubapaku,setiap detik dan setiap masa mereka tetap ibubapaku..akanku hormat+kasih+sayang Mereka,dan seluruh Keluarganya sampai bila2... sebab mereka juga Ibu dan Bapa...Sayang Semua!!!

No comments:

Post a Comment