Tuesday, April 19, 2011

Kita Mampu Mengubahnya!!!

“Tidak Allah Bagi Satu Tanggungan,melainkan Allah SWT DahTau Mampunya Kita”… dalam nak jadi baik,banyak mehnah rintangan nak kena tempuh..banyak pulak tribulasi berpunca dari diri sendiri atau dari luar yang menghalang dan melalaikan..susah,susah…….fuh!.....macamana la aku untuk hari seterusnya,bila aku Boleh berubah!!! bila la aku Nak berubah!!!!.. Aku Nak Berubah..Aku Kena berubah!!!..MESTI!...
……
……
>>Takkan jadi Baik klau tak berubah dari Jahatkan???...tapi macamana nak berubah,ape pulak cakap orang sekeliling nanti..takutnya kalau diorang jauhkan diri dari aku…Jemla aku nanti,takleh la aku nak buat geng dengan diorang….hemmmm…….Kenapa nak pikir pasal diorang,biarla....aduh!mana boleh macamnie……ape patut aku buat nie??????????????????????????????????????????????????????.........
…..
…..
::Takde orang yang sempurna sifatnya melainkan yang Ma3sum(Tak Berdosa,Rasul Allah la tue…),jadi aku nie yang asyik duk dalam dosa, lalai,mangarut tak tentu pasal, jahat, dan macam-macam lagi ni kena la berubah dari benda or pkara2 nie semua…Berubah kepada yang lebih baik!!..so, kena la mintak tunjuk jalan dari mereka yang boleh kita PERCAYA..ye la,manatau ape yang dibuat tu salah pulak,huh!.....bahaya tu…hish!!!.. kenapa nak tanyakan pandangan jahat orang lain,aku must think positive la…takkan la orang sekeliling aku ni nak cakap yang buruk2 klau mereka tengok yang baik,dan yang baik itu hanyalah dari Allah SWT. Yang penting “Doakan Sentiasa,Usahakan Selalu, Tawakkal Setiap Masa”…insyaAllah,Bi Iznillah….Senyum selalu ye..(^_^)….

No comments:

Post a Comment