Saturday, January 15, 2011

13 Jan 2011..Sunyi....

Dulu…. Kita masih kecil,
Main sama2,bergurau dan borak2 suka sangat,
Sampai… rumah pun macam tempat singgah,
Sukanya kita berkawan,bersahabat lalu berteman….

Allah….Allah Maha Besar,
Dialah yg menjadikan kita dari tiada kepada ada,

Makanya timbul satu kata rasa syukur dari hati kita,
Dan bertautlah satu rasa kepada hati2 kita,
Menjadikan satu kumpulan hati yg syukur dengan nikmatnya,
Mensyukuri rasa bersaudara…nikmat iman dan islam masih ada….
Iman dan islam,nikmat Allah inilah yg mengikat kita dari rasa kenalan biasa….
Terus rasa berteman…..
Kita berteman……
Memang tak sangka,aku dapat bertemankan kamu semua…..
Disaat aku menangis,masih ada yg menanya kenapa…
Disaat aku gembira ada yg dikongsikan….
Perkongsian yg amat bermakna sehingga roh berpisah dengan nyawa…………….
Semoga ukhwah kita kekal sehingga keakhirnya…………

Tapi….kini…..
Jauhnya jarak yg kita alami,
Dek kerana pencarian ilmu…kita berpisah untuk sementara waktu,
Mencari ilmu Allah SWT,mencari redhaNya dan jalan menuju kearahNya,
Aku jadi sedih,teringatkan memori indah kita bersama..
Sama2 buat muka….manis,masam,sedih…semua bersama….
Tapi disaat berjauhan ni,cerita aku telah berubah…
Hari aku berubah kerana tiada teman2 seperti kamu disisiku,
Aku tahu,Allah SWT ada denganku..hambaNya….
Jadi aku serahkan diriku padanya,dengan harapan aku di CintaiNya…
RahmatNya melimpah dan NikmatNya menyebelah diri hamba hina ini….
Aku berharap,kekosongan hatiku ini diisi oleh rasa bertuhan…Cintanya Aku Pada Allah, …..
Cita dan harapan yang insyaAllah…sama2 kita capaikan…………
InsyaAllah……….

No comments:

Post a Comment