Monday, December 27, 2010

Nak pindah rumah baru

Niat yang dah lama dipasang setelah timbulnya masalah dengan ahli bait yang ada sedikit problem.....pindahnya aku dari rumah sekarang ke rumah baru bukanlah untuk menjauhkan diri dari bersahabat dengan rakan ahli baitku yg dikasihi,tetapi adalah untuk kita sama2 membuka jalan dengan lebih senang untuk kita pergi mengenal Allah dengan sebenar-benarnya...fikrah dan pandangan yg berlainan bukanlah menjadi ukurannya,tapi taqwa yang kita harapkan...Taqwalah yg dinilai,takut dan cintanya kita kpd Allah lebih berharga dari segala2nya...

........emmm........

>>aku harap mereka(ahli bait) faham dan terjemah balik kenapa attitude aku begitu dan begini,kenapa aku senyap?,

>>knp aku hormat korang?,

>>knp aku cakap lembut ngan korang? ,

>>knp aku saja2 bayar duit rumah sewa lambat padahal aku dah simpan pun duit untuk rumah sewa? knp aku banyak duk dalam bilik? ,

>>kenapa aku tak pernah nak keluar dari bilik n tengking/marah n ckp ape yg tak puas hati ngn korang?or ckp elok2 n sama2 muhasabah ape yang lebih n kurang??

>>kenapa aku tak masuk bilik korang?

>>knp hari tu aku balik lewat sedangkan aritu turn aku masak untuk korang?n lepas tu aku minta maaf ngan korang??knp??...knp pulak lepas hari tu,lebih+kurang lagi dua kali aku tak balik masak untuk korang tapi aku tak mintak maaf pulak??knp????

>>knp aku tak balik lama,sedangkan tempat,makan,minum n semua aku pun bayar gak..knp?

>>knp aku tak ungkit pasal duit2 yg aku bayar???dalam mkanan yg korang makan..

>>knp aku tak ikut hisap syisha or rokok sekali ngan korang sedangkan korang ajak aku?(terngiang-ngiang kata2 mereka,"kimi,kau tak try agi tu kau taktau..bestnya hisap syisha"...hemmmm....

>>ketahuilah,semunya adalah niat aku nak buat macam tu..bukan disengajakan.... Alhamdulillah,takdir Allah,ada hikmahnya......semua ada hikmah,korang fikirlah....

...ada kalanya aku tertanya, kenapa korang pilih jalan nie??? dikalangan korangkan ade je yang tahfiz,tak ke fatwa pengharaman rokok diterbitkan dari Al-Quran jugak??
knp korang suka sangat mengumpat aku dari belakang??..aku taknak n takkan sangka buruk dengan korang tapi aku aku dengar korang mengumpat(banyak kali pulak tu) dengan menyebut nama aku(kimi...kimi...)...aku kenal nama aku... aku jugak tak pernah nak tuduh korang bukan2 selagi aku tak tengok dengan biji mata aku sendiri,tapi aku tengok betul depan mata aku yg korang bakar arang(guna duit gas bersama),pegang botol syisha,pegang paipnya, asap keluar dari mulut korang...aku nampak.... aku jugak tak paham,knp dengan takde rasa bersalah dalam diri korang,korang main ajak je kwn2 lain join ek?...kau yakin ke perbuatan korang n kata2 yang keluar dari mulut korang tu boleh buat kunci ke syurga, dapat redha Allah SWT, mendapat dan meraih kasih suci dari Allah SWT dan syafaat Nabi??korang yakin????!!!....

>>aku harap jugak kita sama2 boleh paham,ucap kasih dan sayang sesama kita adalah kerana Allah SWT,sayang kita kepada nabi kita kerana Allah SWT, belajar kerana Allah SWT,semuanya kerana Allah SWT hatta mati kita adalah menghadap Hari yang ditentukan oleh Allah SWT,kembalinya kita kepada Allah SWT....aku tak takut kalau korang nak marah/pukul/maki/hina atau nak mengumpat pasal aku sekalipun tapi ingat..aku sayang korang sebab aku sayang Allah SWT aku,aku ikut pesan Nabi aku n aku lebih takut azab Allah SWT dari hinaan dan makian korang terhadap aku...aku taknak membenci dan aku takkan membenci,sebab sekali kita benci,sepuluh kali orang benci kpd kita... seorang je kita benci,sepuluh orang akan benci kpd kita....memang,aku tak pernah cakap yang aku sayang korang semua,tapi aku nak korang tau yang memang aku sayang korang... semuanya krn ALLAH....

>> kadang2,masa makan aku aku jugak pernah dengar selain dari umpatan adalah persoalan2 lain....aku terfikir boleh ke si jahil bertanya kepada si jahil!!!!, apabila si jahil bertanya kpd si jahil maka jawapannya juga tentunya adalah jawapan yg membawa kepada lembah jahil.... korang jahil ke??tanya diri sendiri,ape ciri2 orang jahil.n ade ke tak budak tahfiz tapi kita panggil dia jahil.... check ar sendiri,aku taklah bijak macam korang....bijak ke korang?..mungkin,sebab aku sampai sekarang takleh nak paham knp korang pilih jalan nie...

>>usrah buat banyak2 kali pun tak guna kalau taknak berubah kan???.... semunya nak kena bermula dari diri sendiri...semoga sama2 fikir,check diri n terus naikkan usha kpd yg baik...

>>bertemu krn Allah SWT n Berpisah krn Allah SWT....Ukhwah fillah Abadan Abada....

No comments:

Post a Comment