Saturday, July 17, 2010

Selamat Pengantin Baru Abe P & Kak Tana

17/07/2010,hari bersejarah buat sepasang pengantin yang lebih mesra dikenali dengan nama Abe P & Kak Tana...dua pasangan secocok ni adalah pejuang di bumi Amir dan jugak pernah mendidik aku masa mula2 nak berjinak dengan dunia realiti sebagai seorang muslim yang mengenali islam pada awalnya.....Alhamdulillah,walau cuma sekejap je aku pernah bersama dgn abang&kakak ni masa kat Amir dulu,tapi kalau tak kerana orang dulu mungkin takde orang sekarang...mereka jugak pernah menabur bakti dan jasa untuk ummah di bumi Amir... sebagai tanda terima kasih aku kepada dua insan ini,aku dan beberapa sahabat turut menjayakan Majlis Kesyukuran atau Sambut Menantu ni dengan cara masing2...ade yang memainkan peranan sebagai pesilat,mereka bersilat.yang tolong kemas kawasan n basuh pinggan(aku la tue..hehehe..^_^..) pun ade,yang tolong makan pun MESTI ade... huhuhu... meriah jugak la majlis ni..salah satu sebab, kes Abe P pun turut turun padang untuk buat persembahan silat...huhu...semangat bukan main pengantin kita..huhu...pendek kata,"terbaek punya meriah"..hihi...basuh pinggan n buang timbunan kulit kelapa bukan la letih sangat pun,sebab kita semua buat ramai2 jadi ok la... Alhamdulillah...semua selesai....n aku harap nanti majlis aku iaitu majlis kesyukuran sebab boleh pergi mesir nanti,semua keluarga dia boleh datang... InsyaAllah dengan terikatnya hubungan antara kami n ahli keluarga,ummah pun insyaAllah akan lebih kuat untuk menghadapi tembok kezaliman dunia sekarang n di masa akan datang...insyaAllah..Amien Ya Rabb..Semoga Pasangan ni(Abe Firdaus n Kak Sittana) akan terus kekal abadi hubungan mereka hingga ke Syurga...Amien...pakat doa2kan untuk mereka yea,insyaAllah Allah akan mengasihi kita sekiranya kita mengasihi mereka n doakan mereka...insyaAllah...Amien......"Baraka Allahu Lakuma Wa Baroka 'Alaikuma Wa Jama'a Bainakuma Fii Kheir".....Amien Ya Rabbi Ya Rabbana....

No comments:

Post a Comment