Saturday, June 12, 2010

Ganjaran Allah

Pukul 01:07 PM tadi, Hud(adik nasyid skolah amir) send mesej."Salam...petang nie ada latihan untuk sh0w esok..lepah asar.....di bawah bilik kaunseling"...

>> mula2 dpt mesej nie,aku terfikir "nak gi ke tak, nak gi ke tak..."...tapi aku pun buat keputusan gi je lah,bagi sokongan la untuk adik2 kat skolah walaupun hanya persembahan...tapi persembahan ni sempena Muktamar PAS,kira bahaya la jugak...huhu..

>> Petang tu aku pun gi ar,budak2 ni pun berlatih laa....nyanyi..........

>> time nak habis latihan, hud pun datang dekat ngan aku.. tetiba je dia hulur kat aku RM50,....terkejut!!!....huh!..aku paham,mesti ustazah yang suruh bagi ni.mesti sebab pertandingan hari tu...aku pun cakap kat hud,suh bagi duit tu kat din(sahabat seperjuangan aku kat sekolah)..

>> Din pun amek la duit tu...masa nak balik pulak, din hulur kat aku duit tu n dia cakap "nak buat ghano duit nih??"sambil2 sengih...aku jawab "din ambik ar din, buat ngaji"sebab aku tahu yang dia nak gi sambung blaja esok lusa ni...din pun,keluarkan rm25 n bagi kat aku...aku pun cakap lagi "din ambik la,buat blaja.kan din nak gi dah" ..dia pun cepat2 masukkan duit tu dalam poket aku...aduh!!!...dia cakap "kimi pun nak gi blaja jgok pahni"...aku pun senyap je laa....kitorang pun salam2 n balik rumah...

>> rezeki Allah,hari tu tolong ustzah ambik borang kat yik,padahal aku ambik sambil2 je..pun dapat duit dari ustzah jgak,kali ni pun dapat jugak..aku,walaupun sikit duit tu tapi aku rasa tak best ar dapat ganjaran dari ustzah gini...padahal aku buat nie bukan untuk aku,tapi untuk ustzah,kmpulan amir n sekolah..dah tentu Allah first laa..
tak sedap je rasa hati ni....

>>insyaAllah,aku niat macam aritu je la..."duit ni,aku cuba guna yang sebaik mungkin..insyaAllah..."

No comments:

Post a Comment