Monday, January 18, 2010

Aku nampak "Masalah Hati"

Esok sepatutnya aku dah boleh test utk lesen P,tapi lesen aku tak cukup bulan pulak... aduh!......nampaknya, aku terpaksa sambung blaja memandu lagi laaa.....boringnyoooor!!!


>> Yang tu boleh la aku sabar sebab aku pun tahu kemahiran aku pun tak cukup lagi untuk test awal2.....tapi tadi aku jumpa la dengan sorang pakcik nie, dah tua pun......

>> Pakcik tu sedap je kritik org atas masjid...dia ckap sekarang kat masjid benda buruk je ada, dah takde yang baik...pakcik....pakcik....cakap tak tapis langsung, umpama org2 masjid bukan pegi untuk ibadat pulak nada percakapan pakcik tu.. ade lagi pakcik tu ckp kuat2 yang tok imam skrang serban je tebal n berbelit2 tapi dalam h.phone penuh dengan maksiat........knp la pakcik nie benci sgt kat org masjid nie, knp nak kaitkan imam2 dengan maksiat yang ada dlm h.phone nie...kalau segelintir remaja sekarang boleh la kita ckap sebab memang zaman sekarang ramai remaja yang hanyut dengan h.phone tambahan pasal bahan maksiat dalam h.phone diorang pulak,tapi kita cuma boleh cakap sekadar ada atau mejoriti/menoriti..bukan semua..tapi kalau nak ckp pasal tok imam,jgn la ckp sebarang ckap..kan??..fikir la dulu...

>> Pakcik ni....dah la cite yang tak tau hujung pangkal,tak pasti kesohehan ke tak brita nie, sedap je jaja crita buruk nie kat org ramai....kalau salah berita tu boleh jadi fitnah tu pakcik o0iey...

>> lepas balik tu, cikgu memandu aku ckp kat aku yang pakcik tua tu memang camtue.. jenis mulut tak makan saman, cakap yang bukan2 tanpa rasa salah langsung..huh!!... yang terkejut beruknya, cikgu ckp yang pakcik ni suka kritik org tanpa usul periksa, tuduh org sini-sana n kalau judi tu dah jadi mainan dia...waduh,waduh,waduh!!!....bahayanya org gini, patut la cikgu aku selalu patahkan ayat dia...tkut melarat pulak dosa dia kat org lain....

>> knp ade org gini kat atas bumi nie, nak kata takleh beza baik-buruk pun takleh jugak.ye la, pakcik nie dah tua pun...ape2 pun,ni la cbrn Islam sekarang.Nak taknak kena la berdepan dengan masalah ummah sekarang..lepas ni mcm mana la hidup pakcik ni ye, semoga Allah bagi hidayah untuk org2 yang macam pakcik nie...Amin...

>> ni baru sorang manusia atas bumi nie kita tengok,yang kita tak tengok n tak kenal banyak lagi tu....fuh!!..macam mane la Islam nak berkembang kalau umatnya masih di hanyut dengan macam2 gejala n perangai mcm niee...Ya Allah! hanya Engkau saja mengetahui apa yang akan berlaku selepas nie...ubatilah segala penyakit hati ini Ya Allah.....Amien..

No comments:

Post a Comment