Friday, December 11, 2009

aPE Nie???

Hari nie, bl0g ADVICE bertambah pening....aduh!!

Isu kali nie:-
>>mcm nak lagakan kitorang Advice n Are-Buddy...Astaghfirullah....
>>"Peminat Are-Buddy" mengaku dari MMP...
>>harapkan pagar,pagar boleh harap ke??...

???????????????????????????????????????????????

>>Semua umat dunia yang berpegang pada Kalimah Syahadah adalah keluarga..c0z kita bersaudara....jadi bukan setakat Advice n Are-Buddy&anak didiknya satu keluarga, tapi penasyid2 lain pun saudara jgak...yg jadi salah pahamnye, adalah hubungan antara Advice n Are-Buddy&anak didiknya..sebenarnya, Advice BUKAN ANAK DIDIK Are-Buddy,kami adalah sahabat sepejuangan yang sgt rapat dan selalu berkongsi idea&pandangan dlm mempertingkatkan lagi modal untuk berdakwah secara menyeluruh..nasyid bukan sekadar untuk peminat nasyid je,tapi untuk semua...Advice n Are-Buddy tetap sahabat yang baik sampai bila-bila....insyaAllah...

>>pasal "Peminat Are-Buddy",dulu dia cakap dia blajar ngan salah satu anggota Are-Buddy n dia fan kumpulan tersebut...tapi skrang dia ckp plak, dia dari Maahad Muhammadi Perempuan..ape nie??..dah la guna nama Are-Buddy untuk sebar fitnah,pastu guna nama Maahad Muhammadi Perempuan pulak....dah la sebar fitnah,aduh!!!..sakitnye budak nie..
dia ckap (jd gua jadi wkil plaja mmp utk luahkn apa yg kmi rsa.. ok, mmg bdak2 mmp mnat arebuddy jer)..jeng!..jeng!..jeng!..pelik..knp adik aku tak inform ape2 pun kat aku???..pdhal adik aku pun duk MMP jgak,n sepatutnye adik aku la yang jadi wakilnye.. memang pembelit keadaan la dia ni....

>>ni plak kes shbat Advice, taknak la bgtau siapa..tapi yang aku terasa sikitnye, ade ke dia ckap ade betul jgak yang dikatakan "Peminat Are-Buddy"..hmmm....ape yang betulnye kalau benda tu fitnah??..dah namanye fitnah,mana boleh betul...klau dia ckap Advice tak terima teguran,knp plak Advice boleh semakin meningkat skrang nie??.. klau dia nak suruh kami terima FITNAH,"TIDAK"..kami pasrah dgn ape yg berlaku, tapi fitnah tetap fitnah..semua nie telah ditentukan oleh Allah dan kami pasrah dengan ketentuan nie...

>> Berat sungguh dugaan yang berlaku padaku, namun ku hanya harap redhaMu Ya Tuhanku.. Tunjukkanlah jalan yang lurus Ya Allah...Sesungguhnya Engkaulah tempat aku kembali.. Amien Ya Rabbal 'Alamin..

No comments:

Post a Comment